T.C.
BALÇOVA KAYMAKAMLIĞI
Balçova İmam Hatip Ortaokulu
Eğitimde Ölçme-Değerlendirmenin Önemi ve Ölçme-Değerlendirme Teknikleri Toplantı Tutanağı
27 Mart 2019 tarihinde Çarşamba günü eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi ve ölçme değerlendirme teknikleri hakkında toplantı yapıldı. Tüm öğretmenlerimizin katıldığı görüldü.
* Okul Müdürü Ertan KARA tarafından eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi ve ölçme değerlendirme teknikleri hakkında sunum yapıldı. Özet olarak yazılı sınavlar, raporlar, araştırma ödevleri, ev ödevi için alıştırmalar, sözlü sunumlar, soru ve cevap yöntemi, bilimsel projeler ve çeşitli sanatsal çalışmalar, öğretmenlerin öğrencilerinin bilgilerini ölçmede kullandıkları yöntemlerden olduğu, öğrencilerin ne kadar öğrendikleri ve ne kadar yetenek kazandıkları hakkında bilgi toplamanın (ölçme) ve her öğrencinin öğrenim seviyesinin kabul edilebilirliği ve yeterliliği hakkında yorumda bulunmanın (değerlendirme) eğitimdeki önemi, öğrenme hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığının, öğrenme süreci ve bireyin öğrenimindeki belirli güçlülükleri zayıflıklarının teşhis edilerek ve bir sonraki öğrenme için motivasyonun sağlanmasındaki önemi vurgulandı. Öğretmenler tarafından, öğrencilerinin gerçekleştirilen öğretimin hızından geri kalıp kalmadıkları ve o zamana kadar işlenilen bilginin anlaşılıp anlaşılmadığını bilmeleri gerektiği belirtildi.
* Matematik Öğretmeni Seher ADAŞLIK, raporlar, araştırma ödevleri, sunumlar, bilimsel projeler ve çeşitli sanatsal çalışmaların performans notuna yansıması gereğini söyledi.
Yapılan ortak sınavlar değerlendirildi.
* Okul Müdürü Ertan KARA sınavların "Ortak Sınav" olarak gerçekleştirilmesi öğretmenlerin eşgüdüm ile çalışmasını sağlar ve öğretmenler arası işbirliğini arttırır dedi.
* Müdür Yardımcısı Hatice ÖZEKİN sınav tarihlerinin çok önceden ilan edilmesinin veli ve öğrencide sınava karşı ayrı bir motivasyon sağladığını ve sınava girmeyen öğrenin yok denecek kadar az olduğunu devamsızlık oranlarında azalma yaşandığını belirtti.
Yapılan deneme sınavları değerlendirildi.
* Fen Bilimleri Öğretmeni Aylin DİLEKÇİ, yapılan deneme sınavlarının öğrenciyi olumlu yönde etkilediğini, kendi dersi ile ilgili öğrencilerin sınavlardaki motivasyonunun üst düzeylerde olduğunu ve düzenli olarak bu sınavların yapılması gerektiğini söyledi.
* Türkçe Öğretmeni Şerife BULUT öğrencinin bilgi, beceri, zaman kullanımını ölçmemizi sağlayan en önemli fırsatlardan biri olduğu, öğrencilerin kaygı durumunu, stres faktörlerini deneme sınavlarına girerek aşabilecekleri belirtildi.
* İngilizce Öğretmeni Olcay BOZ deneme sınavları, gerçek sınavın provasıdır ve öğrencileri gerçek sınava hazırlar dedi. Fakat kendi dersi ile ilgili soruları bazı öğrencilerin sona bıraktığını ve çözmediğini, bazı öğrencilerin ise zamanı yetiştiremediği içi çözemediğini belirtti.
* Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Çiğdem AKMEŞE ´´deneme sınavlarına giren öğrencinin, gerçek sınavda ne yapacağını bilir. Deneme sınavlarının adayların durumunu tespit noktasında belirleyici bir rol oynadığını söyleyebiliriz. Bu nedenle tüm deneme sınavlarının dikkatle uygulanması gerekir´´ dedi.
* Sosyal Bilgiler Öğretmeni Yasemin GEROĞLU UZUNER, İnkılap Tarihi ile ilgili katsayı farklılığı ve soru sayısındaki azlığın öğrenciyi olumsuz etkilediğini ve bu yüzden öğrenciler sınavlarda kendi dersinin sorularını sona bıraktığını yada daha az soru çözdüğünü söyledi.
* Okul Müdürü Ertan KARA tarafından bazı derslerde yaşanan olumsuzlukları gidermek için net sayılarında belli bir sayıyı yakalayan öğrencilere ufak ödüller verilmesinin motivasyonu artıracağı vurgulandı.