2018-2019 Eğitim ve Öğretim Yılı Nisan Ayı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı
Okulumuz 24 Nisan 2019 tarihinde yapılan öğretmenler kurulunda, öğrencilerin okula uyum, aidiyet, devam-devamsızlık, disiplin ve başarı, ödül-ceza, sınıf tekrarı ve okul terki durumlarına yönelik analizler yapıldı. Sonuçları kurulda görüşüldü ve gerekli tedbirler alındı.
Madde 1 - Okula Uyum ve Aidiyet durumları görüşüldü.
Okulumuz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Çiğdem Akmeşe tarafından öğrencilerinin okula uyum ve aidiyet durumları değerlendirildi. Öğrencilerimizin okul kurallarına uyma ve okulun ortak alanlarında uyumlu davranışlar sergileme noktasında başarılı oldukları, bazı öğrencilere bu davranışların kazandırılması konusunda velilerle işbirliğine gidilmesi gerektiği ve okul kurallarına uygun davranan öğrencilerin ödüllendirilmesi gerektiği vurgulandı. Öğrencilerimizin okullarını sevdiği ve özellikle İmam Hatip öğrencisi olmaktan mutluluk duyduğu, bu özelliklerinin devam ettirilmesi için yapılan faaliyetlerin devam etmesi gerektiği vurgulandı.
Madde 2 - Devam – Devamsızlık durumları görüşüldü.
Müdür Yardımcısı Hatice ÖZEKİN okulumuz öğrencilerinin devamsızlık oranlarını düşük olduğunu, devamsızlık yapıldığında öncelikle devamsızlığın nedeninin tespit edildiğini belirtti. Okul idaresi, öğretmenler ve aile sıkı bir işbirliği içinde olarak tedbirler alındığını, öğrenci ve velilere idare ve öğretmenler tarafından okul ve eğitimin önemi, devamsızlık yapmanın zararları hakkında bilgi verildiğini ve velilere devamsızlık mektubu gönderildiğini, velilerle telefon görüşmesi yapıldığını ayrıca velilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak veliler bilgilendirildiğini söyledi. Sürekli devamsız öğrenci bulunmadığı (% 0) belirtildi.
Madde 3 - Disiplin, Başarı, Ödül ve Ceza durumları görüşüldü.
Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu Başkanı Hatice ÖZEKİN disiplin olaylarında sıkıntının çok yaşanmadığını, okul başarısının yüksek olduğunu, başarılı öğrencilerin (% 90,8) takdir ve teşekkür aldığını söyledi. Bununla birlikte sosyal kültürel ve sportif alanlarda başarılı olan öğrencilere (para, kitap, kupa ve madalya vb. şekilde) ödül verildiğini, okul kurallarına uymayarak problem çıkaran öğrencilerin ise uyarılarak gerekli önlemlerin alındığını, disiplin kurulunda görüşülen beş öğrencinin ceza aldığını (% 3,3) söyledi.
Madde 4 - Sınıf Tekrarı ve Okul Terki görüşüldü.
Müdür Yardımcısı Hatice ÖZEKİN okulda sınıf tekrarı yapan öğrencinin (% 0) olmadığını bazı öğrencilerin adres değişikliği nedeniyle nakil olduklarını (% 2,8) söyledi.
Madde 5 - Toplantının sonunda ayrıca aşağıdaki hususlara dikkat çekilmiştir.
Öğrencilere kazandırılacak bilgi ve becerilerin, kazandırılması düşünülen iyi alışkanlıkların davranış haline gelebilmesi için derslik ve mescitte yeterli araç ve gereçlerle donatılmalı, öğrencilerin mutlaka faydalanmaları sağlanmalıdır.
Öğrenciye ihtiyaç nispetinde gerektiği zaman sevgi, saygı, şefkat ve alaka gösterilmelidir.
Öğrencilerin hatalı davranışları sebep-sonuç ilişkileri gösterilerek ikna edilmeli, eğitimde tatbik edilecek mükâfat ve cezalar gerektiği kadar, geciktirmeden uygulanmalıdır.
Öğrencilerin olumlu ve başarılı davranışlarına dikkat çekilerek ödüllendirici bir yaklaşım içine girilmeli, sorumluluk verilmeli ve böylece öğrencideki kendine güven duygusu geliştirilmelidir.
Öğrencilere yeteri kadar eğlenme, oyun hakkı tanınmalı, iyi arkadaş edinilmesine yardımcı olunmalıdır.
Kendi kararları ile hareket etme imkânı verilmeli, korku ve endişesiz bir ruh hali geliştirilmeli, baskı ve aşırı denetim altında tutulmamalı, kişiliğini geliştirmesine yardım edilmelidir.
Öğrencinin sorduğu sorular cevaplandırılmalı, susturularak öğrenme merakı köreltilmemelidir.
Araştırma ve tenkit alışkanlığı kazandırmalıdır.
Ders yılı boyunca öğrencilerin okul içi ve okul dışı davranışları yakından izlenmeli, olumsuz davranışları gözlenen öğrencinin davranış bozuklukları giderilmeye çalışılmalı, sınıf öğretmeni ve okul idaresince gerekli tedbirler alınmalıdır.
Söz konusu tedbirlerle istenen amaçlara ulaşabilmesi için, okullarımızda periyodik veli toplantıları yapılarak, öğrenci velileri ile ilgili problemin giderilmesi için gerekli çözümler üretilmelidir.
Öğrencilerin boş zamanlarını sosyal kültürel ve sportif etkinliklerle yararlı ve olumlu bir biçimde değerlendirmeleri için tüm imkânlar geliştirilmelidir.
Ayrıca öğrencilerin boş zamanlarında okul ve ailesi dışında muhtemelen bulunabilecekleri yerlerin, ilgili görevlilerce sık sık denetlenmesi, öğrencilerin devamsızlığını engellemek amacı için alınacak tedbir olarak kabul edilebilir.